Selasa, 10 Ogos 2010

Bismillahirrahmanirrohim....
Assalam.....buat teman2 yang terbaca blog aku ini.Selamat menjalani ibadah puasa.Semoga puasa kali ini memberi kesempurnaan iman dan nikmat ke atas kita semua.
Berpuasalah untuk Allah dan kerana Allah.Jauhilah sifat berpuasa untuk menjamu hawa dan nafsu.Adalah lebih baik kite tidak berpuasa sekiranya masih ada niat yang sebegitu di dalam hati.

Pastikan roh ,telinga ,mata dan mulut lebih2 lagi kehendak nafsu untuk berpuasa dan seterusnya ianya dapat di praktikkan walau pun kite berada di luar drp bulan Ramadhan nanti.Tidak kite nafikan bila menjelma ramadhan ramai di antara kite yg akan menjaga serba serbi.Aurat,solat ,dzikir dan macam2 lagi.Malangnya apabila Ramadhan meninggalkan kite ,semua itu kita dok tinggal sama.Tak payah kate orang ,aku pun sama.Kenapa perkara itu terjadi agaknya?..

Marilah sama2 kite berdoa agar kite menantiasa dilindungi dan dirahmati serta mendapat kasih sayang dan nur Allah Taala.Mudah2an segala ibadah pada bulan ini memberi bekas kepada jiwa kita semua untuk kita bawa hingga ke akhir hayat.

Wassalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan